Verzenden en retourneren
Wat zijn de verzendkosten? Een bestelling wordt gratis bij u afgeleverd mits in Nederland, voor zendingen naar de Waddeneilanden moeten wij helaas een toeslag berekenen.
Verzending: Zodra uw de bestelling heeft geplaatst, ontvangt u per omgaande een complete bevestiging per e-mail waarin alle bestelinformatie staat. In de bijlage treft u tevens de factuur van uw bestelling aan. Zodra u betaling in goede orde ontvangen is, ontvangt u van ons de status betaald. Vervolgens wordt uw bestelling door ons zorgvuldig samengesteld en verstuurd hiervan wordt u tevens op de hoogte gesteld per e-mail.
Bezorging: Doordat we heel veel verschillende producten verkopen verloopt de verzending ook vaak via verschillende transporteurs.
Heeft u een bestelling geplaatst, dan zorgt Lovely Green ervoor dat de zending z.s.m. bij u wordt bezorgd op het door u opgegeven huisadres of afleveradres. Lovely Green zal er alles aan doen de bestelling af te leveren op de aangegeven of met u afgesproken afleverdag. Lovely Green is verantwoordelijk voor de levering tot de voordeur, dan wel de stoep of straatgedeelte voor het pand waar de aflevering moet plaats vinden. De locatie is afhankelijk van de grootte van de zending en waar de pakketten of op pallets verpakte goederen kunnen worden geplaatst.
Afleveringsvoorwaarden:
- Zendingen kunnen niet worden afgeleverd aan postbusadressen of aan postcodes.
- Wanneer het afleveradres niet via een verharde rijweg of anderszins redelijkerwijs bereikbaar is wordt u bestelling gelost op een plaats die zo dicht mogelijk bij het oorspronkelijk opgegeven adres ligt.
- Indien u in een appartement gebouw woont zonder lift dient u dit van te voren kenbaar te maken. U dient zelf zorg te dragen voor verdere afhandeling. Zorg eventueel zelf voor hulp om het artikel op de gewenste plaats te krijgen en houdt u rekening met de afmetingen van het product (denk aan afmetingen van bijv. een lift en/of trappenhuis)! Dit kan vervelende situaties voorkomen.
- Lovely Green is niet verantwoordelijk voor het afstapelen van pallets dan wel de installatie of het transport naar een secondaire locatie.
- Indien koper op het moment van levering niet aanwezig is, heeft Lovely Green het recht om de producten te lossen op het overgekomen adres, indien de chauffeur dit verantwoord acht.
- De levering wordt gedaan door 1 chauffeur.
- De levering zal plaats vinden tussen 07.00 en 18:00 uur;
- De afleverlocatie dient bereikbaar te zijn voor een vrachtwagen van 13.6 meter.(indien het pakket zwaarder weegt als 30kilo) Eventuele restricties met betrekking tot aslast, doorrijhoogte, lengte- en/of breedte beperking dienen gemeld te worden.
- Let op: producten langer als 2,3 meter, worden met een kooiaap bij u afgeleverd. De levertijd van voorraad producten bedraagt circa 5 werkdagen.
- De producten dienen direct na levering uitgepakt te worden zodat het eventuele vocht tussen de verpakking en het product niet opgesloten zit. Dit kan moeilijk te verwijderen vlekken veroorzaken.
- Reclamaties binnen 48 uur. Gelieve uw bestelling direct na ontvangst uit te pakken en te controleren.
Maatwerk producten: Wij bieden wij maatwerk producten aan tegen de laagst mogelijke prijzen. De onderdelen maken we machinaal met cnc gestuurde machines. De assemblage en afwerking gebeuren grotendeels handmatig. Wij geven een zo nauwkeurig mogelijk verwachting van de leverweek aan op basis van capaciteit en ervaring met soortgelijke producten. We doen ons uiterste best om te voldoen aan de verwachte leverweek. Echter kunnen er met dit soort maatwerk producten ook vertragingen in de productie ontstaan. Wij zijn niet aansprakelijk voor mogelijke gevolgkosten van een later dan verwachte leverweek. We raden u dan ook aan om tijdig te bestellen.
Bestelling afhalen: Dit is mogelijk voor artikelen welke bij ons op voorraad staan. U kunt de producten uitsluitend op afspraak afhalen.
Heeft u nog vragen over de aflevering van uw bestelling? Mail ons gerust op info@lovelygreen.nl of bel ons op telefoonnummer +31 (0)85-4013638
Informatie betreffende herroepingsrecht en retour recht.
Herroepingsrecht: U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de bestelling in ontvangst krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, verzoeken wij u ons retourformulier, wat bijgesloten is in de e-mail, volledig in te vullen en bij te sluiten bij uw retourzending.
Gevolgen van de herroeping: Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen wij u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.”.NL L 304/84 Publicatieblad van de Europese Unie 22.11.2011.
- U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen.
- U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.
- U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.
Welke artikelen kan ik retourneren en welke artikelen niet? Mocht u één of meerdere artikelen willen ruilen dan moeten deze per ommegaande, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling ons bezorgadres worden geretourneerd. We zouden het fijn vinden dat u een mogelijk retour aanmeld via de mail info@lovelygreen.nl (Dit is overigens niet verplicht, maar maakt de afwikkeling een stukje sneller). U kunt hiervoor gebruik maken van het retourformulier.
U kunt een artikel in geen geval terugsturen wanneer sprake is van één of meer van de volgende situaties:
- Het artikel was speciaal voor u op maat of op kleur gemaakt.
- Het artikel is duidelijk persoonlijk van aard.
- Het artikel kan door haar aard niet worden teruggezonden.
- Het artikel kan snel bederven of verouderen; (bijvoorbeeld planten)
- In het artikel zijn speciaal voor u gaten geboord.
- Het artikel was speciaal voor u geïmpregneerd.
Moet ik verzendkosten betalen als ik mijn bestelling retour stuur of wil ruilen? Ja, de kosten voor het retour zenden komen voor uw eigen rekening en risico. Ongefrankeerde, onvoldoende gefrankeerde of onder rembours zendingen worden geweigerd.
Hoe moet ik de retourartikelen verpakken? Retourartikelen dienen indien mogelijk in de originele verpakking aan ons geretourneerd te worden. Zorg ervoor dat de artikelen voldoende demping hebben, zodat de kans op beschadiging minimaal is. Denk hierbij aan opvulling/omwikkeling met bubbeltjesplastic, keukenpapier, schuimvlokken en dergelijke. Een stevig omhulsel is van uiterst belang.
Wat is het adres waar ik het retour pakketje naar toe kan sturen, U kunt uw retour pakketje sturen naar:
Lovely Green, De Aar 61, 8253PN Dronten
Vermeld duidelijk uw ordernummer aan de buitenkant van het pakketje en vergeet niet het retour formulier in het pakketje te doen. Het verzenden van retour pakketjes is voor eigen rekening en risico.